lunes, 25 de junio de 2007

L'alemanya Xing compra dues 'xarxes socials' espanyoles

L'alemanya Xing compra dues 'xarxes socials' espanyoles

  1. El grup germànic de pagament sumarà prop d'un milió de nous usuaris
C. J.
BARCELONA
Les xarxes socials professionals espanyoles aviat seran una sola. La multinacional alemanya Xing, coneguda anteriorment com Open BC, va anunciar divendres passat la compra de Neurona al Grupo Intercom, que se suma a l'operació que van tancar al març amb Econozco, la seva rival a Espanya. Amb aquestes compres, Xing aconsegueix els més de 947.000 usuaris que declara Neurona i els 150.000 que tenia Econozco, encara que molts són perfils repetits que hauran de posar-se en comú per a la seva migració a la xarxa de Xing.
Les xarxes socials són un negoci en alça a tot el món perquè aprofiten les capacitats de la xarxa d'internet per entrar en contacte amb els coneguts dels coneguts. Això les fa especialment atractives per a la publicitat selectiva i l'ús de la subscripció.
Xing, que ja ha obert la seva pàgina web en castellà, és una xarxa professional de pagament --a diferència de les espanyoles-- que està en procés d'expansió a tot el món i és la primera companyia de les anomenades de la Web 2.0 (basades en l'intercanvi a través de la web), que cotitza en borsa. Encara que per aquest motiu no fan públiques les seves dades d'usuaris, es calculen en uns dos milions abans de les compres espanyoles, que es van afegir als 18 milions de perfils gràcies a un acord amb la xarxa nord-americana Zoominfo. La xarxa europea competeix amb Linkedin, que té 11 milions d'usuaris, molts d'ells espanyols.
El preu de Neurona --amb més perfils no professionals que la seva antiga competidora i amb més extensió en el mercat llatinoamericà-- no s'ha arribat a fer públic, però podria rondar els set milions d'euros, encara que l'import està pendent de l'ajust final d'usuaris. A això s'hi sumen els gairebé 1,5 milions que, segons algunes fonts, es van pagar per Econozco.