jueves, 19 de julio de 2007

Els vídeos sexis de la campanya dels EUA triomfen a Youtube

Els vídeos sexis de la campanya dels EUA triomfen a Youtube
JOAN CAÑETE BAYLE
WASHINGTON

Primer va ser el vídeo I've got a crush on Obama (una cosa així com He perdut el cap per Obama):



Després va venir Hott 4Hill, la declaració d'amor d'una noia per Hillary Clinton:



I aquesta setmana, arrasant igual que els dos predecessors, ha aparegut a la xarxa Obama Girl vs Giuliani Girl, un debat polític virtual dirimit en una baralla de coixins entre admiradores lleugeres de roba dels candidats Barack Obama i Rudy Giuliani:



Els vídeos musicals de la campanya electoral dels EUA arrasen davant la preocupació d'uns candidats que no poden controlar la xarxa.
Les xifres no enganyen: I've got a crush on Obama ha estat vist més de dos milions de vegades, i Hott4Hill ha rebut gairebé un milió de visites. En els seus pocs dies de vida, Obama Girl vs Giuliani Girl amenaça de superar les pròpies marques. I és que la barreja de paròdia, noies guapes, estètica MTV, melodies enganxoses i lletres enginyoses és imbatible, almenys a internet. La noia que ha perdut el cap per Obama és una aspirant a model i actriu de 25 anys anomenada Amber Lee Ettinger que en biquini, tops i shorts, interpreta un vídeo creat per dos joves per a la web www.barelypolitical.com. Ettinger, protagonista del duel amb una altra model a Obama Girl vs Giuliani Girl, admet amb satisfacció que la seva sobtada fama és benvinguda.
El mateix va pensar després de veure I've got a crush on Obama Taryn Southern, una exconcursant d'Operación Triunfo que aporta el seu toc personal a Hott4Hill: en aquest cas és una professora sexi que explica als seus alumnes que ha sentit una atracció lèsbica per la senadora de Nova York. Southern ha estat entrevistada a gairebé tots els grans canals i al seu bloc confessa que no és lesbiana ni sap si votarà Clinton.
Que aquesta seria la campanya Youtube ja se sabia --diumenge que ve, la web organitza amb la cadena CNN un debat dels candidats demò- crates--, i aquests intenten aprofitar la xarxa al màxim (la paròdia de Clinton del final de Los Soprano és una joia de la propaganda), ja sigui per publicitar-se o per recaptar fons. Però la xarxa és incontrolable, i una bona idea es dissemina com un virus sense tenir en compte si perjudica o beneficia els candidats. D'Obama se sap que el vídeo no li ha fet gràcia. ¿La raó?: "Obama, encara t'estimo. Estic esperant que el meu telèfon soni mentre veig reposicions de l'Ala Oeste de la Casa Blanca". En anglès rima.