miércoles, 22 de octubre de 2008

Les agències de qualitat d'internet creen un segell únic


CARMEN JANÉ
BARCELONA
Els anunciants (a través d'Autocontrol), el Govern (a través de Red.es), l'Associació Espanyola de Comerç Electrònic i Màrqueting Relacional (AECEM) i els consells audiovisuals d'Espanya, entre ells el català, donaran un aval únic a les pàgines web que ho sol.licitin i que vulguin certificar davant els internautes que reuneixen els requisits de qualitat que poden assegurar una compra segura i un sistema de reclamació eficient. La nova Agència de Qualitat d'Internet-IQUA absorbirà així la iniciativa catalana de promoure un segell de qualitat de les pàgines web i la campanya Confiança Online, que promovia l'AECEM.
Aquest segell únic i voluntari certificarà que la publicitat és correcta, que les dades personals tenen un tractament adequat, que les empreses se sotmeten a un procediment d'arbitratge si hi ha problemes en les vendes on line i que les seves pàgines són accessibles i utilitzables per qualsevol internauta i programa. "No entrarem en continguts, però no se certificaran pàgines que puguin promoure conductes lesives, com l'anorèxia", explica el seu director general, Albert Recasens.