viernes, 30 de marzo de 2007

Blogs y foros, fuente de inspiración de un blogger

Estos días estoy actualizando Bitácora KCSlot para ello me leo muchas cosas, algunas sobre la propia blogosfera y otras sobre los coches.


Blogs sobre la blogosfera:
Blogging Moms Spread the Word
Cronología de la Web: del PC a la Web 4.0

Artículos sobre automobilismo deportivo que estoy leyendo.

En foros:



Blogs:
IMSA History blog
Fórmula 1
Memoires des Stands

El caso es que la vida del blogger es cada día más difícl, peor también más interesante.

technorati test

More blogs about Bitácora KCSlot.


Es dificil mejorar el ranking de un blog si no se saben hacer enlaces

Bitácora Kcslot

miércoles, 28 de marzo de 2007

el dret a informar: Marc Carrillo a el Periódico

Informació, intimitat i imatge

1. • El Constitucional distingeix amb precisió els casos en què preval el dret a informar


Marc Carrillo*

En memòria de Guillem Vidal i Andreu, magistrat.

La imatge d'un conegut financer reclòs a la presó menjant-se un entrepà és captada i publicada per un mitjà de comunicació. El reclús al.lega que amb aquesta informació gràfica s'han violat els seus drets a la pròpia imatge i a la intimitat. Després d'un llarg itinerari jurisdiccional, el cas va recalar al Tribunal Constitucional (TC) al qual es va recórrer en demanda d'empara, i ha estat no admès per un acte de l'1 de març passat. Davant de la pretensió del recurrent en defensa dels seus drets a la pròpia imatge i a la intimitat, el tribunal considera que el mitjà de comunicació ha exercit el dret a la llibertat d'informació a través de fets veraços i rellevants socialment.

El cas té especial interès perquè posa en relleu la importància dels límits en l'exercici dels drets fonamentals de la personalitat com són la pròpia imatge i la intimitat, enfront del dret a la informació. Convé recordar què significa cada un d'aquests per tal de valorar el significat de la resolució del Tribunal Constitucional. El dret a comunicar informació es basa en la difusió de fets. I la rellevància pública de l'objecte de la informació o de la persona que la protagonitza són el cànon que s'ha de tenir en compte perquè el que s'ha difós compti amb cobertura constitucional. Per la seva part, el dret a la pròpia imatge atribueix al seu titular la potestat per disposar de la seva imatge física impedint-ne la difusió, excepte que hi mediï el seu propi consentiment. Els avenços tecnològics permeten milers de maneres de reproduir la imatge d'una persona sense que aquesta pugui arribar a apercebre-se'n, raó per la qual la constitucionalització de manera autònoma d'aquest dret de la personalitat, diferenciant-lo dels drets a l'honor i a la intimitat, és una garantia enfront d'aquelles intromissions il.legítimes sobre la vida de la persona, consistents a reproduir la seva imatge física a través de qualsevol mitjà que la pugui fer identificable (televisió, vídeo, fotografia o fins i tot caricatura), amb absoluta abstracció de la seva pròpia voluntat. Finalment, el dret a la intimitat és aquell nucli de la vida privada d'una persona inaccessible als altres excepte que hi mediï el seu propi consentiment.

En resum, amb el reconeixement dels drets de la personalitat s'intenta protegir un bé jurídic que, com la resta que defineixen els drets fonamentals, es basa en el respecte al valor constitucional de la dignitat de la persona. Però, sempre d'acord amb les normes socials vigents, la qual cosa fa que tant el dret a la pròpia imatge com la intimitat d'una persona hagin de ser interpretades, no només d'acord amb la legítima subjectivitat de l'afectat per una eventual intromissió il.legítima, sinó també en funció dels criteris objectius basats en l'interès general de la informació.
La qüestió a resoldre per part del Tribunal Constitucional va consistir a determinar si realment es tractava d'un fet noticiable, és a dir, si era d'interès públic difondre la fotografia d'un molt conegut financer en una situació certament singular, com era la d'aparèixer dins d'una cel.la d'una presó menjant-se un entrepà. Davant la invocació del financer, consistent a sostenir que el seu dret a la intimitat havia quedat vulnerat amb la publicació de la fotografia, al considerar que la cel.la era un espai privat, el tribunal recorda que l'àmbit constitucionalment protegit pel dret a la intimitat no es pot fer amb criteris exclusivament espacials.

És a dir, no és intimitat tot allò que es desenvolupa en el si de la cel.la, i per descomptat no ho és ingerir un entrepà. A la qual cosa es pot afegir que si bé no hi pot haver dubte que una persona privada de llibertat per la comissió d'un delicte continua disposant del seu dret a la intimitat a la presó, també és cert que en una situació de subjecció especial com és la d'estar empresonat, el grau de cobertura de la intimitat que pot gaudir com a pres és menor, a causa de la situació de privació de llibertat i de la garantia de seguretat que correspon mantenir a la direcció de la presó.

Però e l fet jurídicament més rellevant era si es podia difondre la instantània del financer menjant darrere dels barrots de la finestra de la cel.la. És a dir, si el seu dret a la pròpia imatge havia quedat lesionat. I és aquí on el cànon de la rellevància pública de la notícia, el fet noticiable, era la fotografia en si mateixa, és a dir, l'expressió gràfica de l'estada a la presó d'una persona que en un altre temps havia ocupat de manera habitual l'espai públic de la informació com a conseqüència de la seva activitat en el camp de les finances. Tal com ha posat en relleu la jurisprudència constitucional, la imatge enriqueix notablement el contingut del missatge que es dirigeix a la formació d'una opinió pública lliure (STC 56/2004). I en el cas del financer Javier de la Rosa, la seva imatge a la presó reproduïda per un diari i després per uns quants més, transmet per si mateixa --segons estableix el tribunal-- una informació rellevant. Una rellevància basada en el fet que aquesta persona no era ningú anònim, sinó algú molt conegut i circumstancialment privat de llibertat per actes punibles i perseguibles jurídicament.

*Marc Carrillo es Catedràtic de Dret Constitucional.

Antonio Franco al Periódico: Lluís Llach i el país petit

Sé que no s'ha de fer, però aviat això quedarà enterrat i no vull que no es faci sentir. Jo no puc dir-ho millor, i m'agradaria saber qui pensa diferent, perque el problema del nostre apis es aquest: ens mirem el melic, però no fem grans els que ja ho son, no fos cas que ens mostressin petits.

Lluís Llach i el país petit

  1. La política no ha tractat bé el músic, el poder convergent no el va reconèixer ni li va facilitar oportunitats
ANTONIO Franco
Periodista.
El comiat de Lluís Llach ha estat envoltat d'afecte i reconeixement. El mínim que es pot dir és que se'n va amb la missió complerta. Es tracta d'un artista amb una obra àmplia i robusta, podríem dir que completa, que queda per sempre, i que continuarà sent eficaç perquè té la solidesa i la coherència del que és durador. L'actitud festiva de Llach en el comiat ajuda, per una altra part, a entendre-la com una culminació i no com una desgràcia. A Lluís Llach se l'estima en dos plans. Un, el d'individu públic coherent. Un altre, el d'artista excepcional per la seva qualitat i, de manera especial, per la seva capacitat a l'hora de crear complicitats a través d'una música madura i d'uns textos mesurats i curosos, gens banals, sempre referits a les petites i a les grans il.lusions, als desitjos i a les amargures de la gent del nostre país.

Soc dels que creuen que Llach ha estat i és un grandíssim. Un home amb molt pes específic que ha merescut i ha aconseguit un ampli reconeixement. Però en el moment del comiat queda el regust amarg que, igual que passa amb altres artistes com Raimon, també fins i tot amb Serrat, ha estat poc aprofitat pel nostre país. Ha anat component, fent discos i oferint recitals envoltat de la veneració dels seus incondicionals. Però una cultura com la francesa l'hauria recolzat i exalçat fins a elevar-lo a la categoria de figura de primeríssima línia mundial. Fins i tot ho hauria fet la cultura castellana. Ho podem dir tranquil.lament, únicament amb decepció, perquè ell no ha reclamat mai res a causa de la seva pròpia autenticitat.
No ens equivoquem. L'error no és degut que aquest sigui un país petit, sinó a una cosa diferent. La Caballé o Carreras, sense anar més lluny, als quals Llach iguala dins de la seva pròpia especialitat, han sorgit al mateix país petit i no han pagat el peatge d'un amortiment de les seves potencialitats d'universalització.

Ho diré obertament. La política no ha tractat bé Llach. Ni la cultural ni l'altra. I crec que el lament per aquest fet estava en bona part darrere dels xiulets que molts espectadors van dedicar als dirigents polí- tics que van assistir al recital del comiat a Verges. Penso que no eren xiulets dirigits a les persones concretes, sinó a la categoria, perquè és la categoria, la gent que ha manat després de la recuperació democràtica, la que ha desaprofitat manifestament el capital nacional que en termes de cultura i cohesió suposaven aquests grans mites musicals de la transició.

Aquests destacats artistes que van posar música i poemes primer a la desafecció al franquisme, després al seu ensorrament i més tard al ressorgiment de les il.lusions democràtiques, just quan va morir Franco van començar a ser desplaçats de mil maneres indirectes cap a la categoria b. Havien estat un factor de recuperació lingüística de primera magnitud; havien cohesionat moltíssimes persones al voltant de les idees de país, llibertat i identitat; havien guanyat l'adhesió espontània cap a tot el que suposava recuperació històrica de gent que compartia aquestes inquietuds des d'altres paràmetres culturals. Però quan després del canvi polític li va arribar a Catalunya l'hegemonia del nacionalisme burgès, a aquest li va faltar grandesa i li va sobrar partidisme per ser just amb els que entenien el nacionalisme des de plantejaments d'esquerres. I allà estaven aquests artistes.

És possible que si la qüestió s'hagués plantejat en termes de donar- los subvencions directes les haurien tingut. Però, evidentment, gent com Raimon o Llach ni ho volien ni ho haurien acceptat. En canvi, tenien dret que es creés al seu voltant un ambient natural de reconeixement que es traduís en moltes més possibilitats d'actuar i de desenvolupar-se a l'elevat nivell de les seves possibilitats. Des del poder convergent, com és obvi, no se'ls va atacar mai, però mai els ho van proporcionar. ¡Que poc han aparegut a TV3! ¡Que poc els va projectar el poder nacionalista com a emblemes de la identitat! ¡Com va prevaler el fet que no eren de la mateixa corda! ¡Com se'ls va deixar caure, sense ni el més mínim gest, en la duresa del mercat comercial convencional, mentre es distribuïa generosament suport directe en altres direccions! De manera matisadament diferent, des de la Generalitat pujolista se'ls va aplicar una indiferència semblant a la mostrada cap als escriptors de Catalunya que feien la seva obra en castellà...

Vull creure que no hi va haver un acarnissament especial. En aquella etapa, pràcticament tota la política cultural oficial va patir síndromes semblants, per la seva vocació clientelista enfront d'uns intel.lectuals que majoritàriament anaven per un altre costat. En tot cas, les excepcions que hi va haver van ser degudes a impulsos personals aïllats de gent decent, ja que en aquelles dècades la tònica la van marcar idees que van demostrar tenir continuïtat. En el cas de Llach i Raimon, va ser tan clamorós aquest desdeny mai reconegut que potser es queda curta l'explicació que simplement va actuar la piconadora de l'orto- dòxia ideològica. És probable que, a més a més, de manera subliminal, es projectés des de Palau una altra consideració subjectiva: que eren tristos. Tinc indicis de l'ús d'aquest criteri. El que no són indicis, sinó veritats demostrades, és que almenys hi va haver premis a les alegries: al final de l'era convergent va transcendir que fins i tot hi va haver algun sou fix, en concepte de remuneració per la promoció cultural, en l'àmbit de la cançó una mica més lleugera.

Afortunadament, Lluís Llach se'n va havent estat molt per sobre de tot això, i fins i tot després d'haver dedicat ironies als protagonistes d'aquestes coses. Per això no descarto que en la seva coneguda i poètica al.lusió al país petit pensés més, al cantar-la, en les mentalitats petites que en les dimensions físiques reduïdes.

martes, 27 de marzo de 2007

King Content For The Small Business Site

Tengo que editar esta entrada, pero perderla sería grave. Mi intención es traducirlo para enseñarlo.

King Content For The Small Business Site

A common challenge for many small business owners striving to build an online presence is they feel there is really nothing for them to say on their Web sites. While there is nothing you can do with a lazy business owner who just slaps up a 1-page site, anyone who seriously wants to make their niche business site stand out from the crowd can easily do this.

It takes about 1 hour per week to produce these types of content pages. Maybe you have to track someone down to add an actual page to your site, too. But writing this content doesn’t require any special SEO or copywriting skill. It’s equivalent to writing a memo to your partner or a letter to your Mom.

So here is a quick list of content you can create without having to learn anything, mostly without having to think about how to present it, and in short, easy timeframes. If you keep your tone light and conversational — avoid trying to sound “business like” — you’ll create interesting, readable, informative content.

There are search engine optimization advantages to providing these types of content. I’ll review some of those advantages after summarizing a few examples.

Content For Your Web Site

1. Annual summary of accomplishments
2. Goals for the coming year
3. Staff position summaries
4. Special event reviews
5. Endorsements for local causes and events
6. New product announcements
7. New hires
8. Facilities expansion
9. Business trips, trade shows, etc. that you participate in
10. Your opinion or position on an industry event, situation, product recall, scandal, etc.
11. New partners or vendors you’ve just established relationships with

Annual summary of accomplishments - Every company has the right to celebrate its continued existence. Whether it’s over your Winter/New Year’s vacation or just after you do your annual taxes, you have about a 1-week window in which you let go of the business hassle — even if only just a little — and try to relax with your family. You can set aside 1 hour to write a short summary of what your company accomplished in the past year.

Put that summary on your Web site.

Goals for the coming year - You don’t have to promise the moon, but if your treat your customers and your Web site visitors like they are actually interested in what your company plans to do in the next twelve months, you’ll probably write something worth reading. Don’t go on for 50 paragraphs. A few hundred words is all you need.

Staff position summaries - How many times have you explained what your company does for someone? You do it when you interview prospective employees. You do it when insurance agents come seeking quotes. You do it when you pitch your products or services to important new prospects that could bring you a lot of business. You do it when you seek a loan. If your friends and relatives come to town and visit your company, you give them the “50-cent tour”.

Put that tour into words. Tell them that Fred handles the sales and he travels three days a week. Tell them that Shirley doesn’t just answer phones, she also keeps the books, handles employee benefits and payroll, and reminds you when important deadlines are looming. Bill is the production foreman with 25 years’ experience and more know-how than all those college kids he manages.

Talk about what people do in your company. Pick one job position and describe its responsibilities. And most importantly: tell your readers how this position benefits your customer. What is the business reason for you to have a guy like John sitting behind the sales counter? How does having your own on-staff analyst benefit the customers?

Do you absolute best to keep the “corporate speak”, “formal business writing” style out of these job summaries. You’re just sharing some insight into how your company works with your visitors. Nothing more.

Special event reviews - A lot of companies participate in special events, even if only indirectly through their employees. Do you have someone on staff who is involved with their church or community? Does your company sponsor local schools, charity events? Do you participate in Pioneer Days or other community celebrations? Tell people how your company is making a contribution to the local community. Provide some detail on why you do this. Make your employee a star. Show people you appreciate the heritage in your community.

Remember, you’re writing informally for friends and Mom, not for yet another sales flyer. It’s okay NOT to mention the special sale prices (link to additional information in the footer).

Endorsements for local causes and events - If your company is involved in a long-term project, such as helping a local school buy new equipment, supporting a special volunteer program, participating in a year-long awareness campaign, even supporting a political candidate — talk about it. Explain why you have committed resources to supporting this cause. Talk about why the upcoming event is so important to you and your employees.

This is not a press release, not a marketing spiel. It’s just a quick rundown for your friends and family on what you’re doing to help other people or in anticipation of a big celebration or event a lot of people are anticipating. Reach out and invite people to see the world as you do.

New product announcements - Adding products to your inventory may not seem newsworthy, but don’t you still tell people about your latest brand of floor wax when you get a chance? Your Web site is a chance. Why did you pick that floor wax for your inventory? How will it benefit your customers? What do you think about the company behind the product? Are you the manufacturer? What need are filling? Why did you develop this product instead of something else? How did you develop the product?

There is a story behind every bottle of shampoo on the store shelf. Find the story, share some laughs, shed some tears, give people a reason to believe you didn’t just randomly grab the first profitable idea that came along. Maybe you did, but you still went through a process to bring that product (or service) to your market.

New hires - New hire announcements are boring. Explaining why you hired someone and how you expect that person to help your company and your customers (or vendors) is something else. Share some insight into the kind of person you hired. Talk about his or her background in a casual, informal way. “Michael graduated from Harvard in 1999. He had an opportunity to attend Yale but chose Harvard because he especially liked the library.”

Facilities expansion - Why are you moving your office or factory? Are you building a new facility? What was the process that led to that decision? How will the new facility impact your business, your community, your customers? If there are some tough questions being thrown at you, this is a perfect opportunity to roll up your sleeves, take your glasses off, and invite people to sit down and hear your side of the story.

Business trips, trade shows, etc. that you participate in - How much do people want to know about trade shows? Actually, quite a bit. The more insight you provide into an industry show that someone else is thinking of attending next year, the more helpful they will think you are. Maybe they’ll want to work for you. Maybe they’ll be impressed with your thoroughness and want to be a customer or a vendor.

Don’t just say, “We went to the 2007 AmpSca Trade Fair and had a great time. We enjoyed meeting everyone.” Say something useful. Describe the sessions you attended, the vendors whose booths impressed you, the people you met, etc.

Your opinion or position on an industry event, situation, product recall, scandal, etc. - Many industries have ongoing consumer-related issues. How does your company handle those concerns? Talk about them. Provide some background on the issues. Give people your view, and share some insight into how they can better manage the challenges they’ll face when they confront these issues as customers or in their own business.

If someone else is kicking dirt up in your industry, making you look bad, give people an opportunity to appreciate the fact you are not making the same mistake the newsmakers are being criticized for. Or, if you have done the same thing, but have taken corrective action, explain that. Show people you care enough about your customers to stay on the responsible side of the line.

New partners or vendors you’ve just established relationships with - What do you expect to gain or accomplish with your new business relationship? How will it help your customers, your employees, and/or your community? Who benefits? What problems or challenges do you solve?

Search Engine Optimization Advantages


Simply writing content and throwing it up on your Web site is not enough. For the SEO specialist, every new content page represents an opportunity to capture new visitors, to guide new visitors to other parts of your Web site, and to reinforce the value your site provides to potential visitors.

Many people would immediately suggest you create these types of content through a blog. There is nothing wrong with using a blog to communicate to your visitors, but it’s not the most imaginable way. Blogs are passe. Blogs are more like loudspeakers blaring out the latest tidbit.

Special content should be informative, well-organized, and presented in such a way that it complements your other Web content. But it should also be presented as special content. I would create these articles as separate features on a business Web site. I would not recommend you use .PDF files but many companies do provide newsletters in .PDF format.

Special content provides you with opportunities to promote your products and services through informal, casual language. You can link to your product and service pages with their professionally written copy and their professionally designed shopping cart templates. Special content is not embedded in the shopping cart. It deserves better treatment than to be thrown up as the next blog post.

Incorporate special content into your internal navigation system. Add it to the menu system. Expand your static Web content URLs by one more page each time you add a special feature (or by 5 pages if you really like to write wordy stuff).

And include some pictures, especially if you’re summarizing events or talking about specific people. Pictures increase your visibility through image search so be sure you create descriptive ALT= text and use descriptive file names for the pictures.

And add links to external content. If you’re talking about an event or organization with its own Web site, link to the site in the body copy of your article. If you’re talking about industry-specific tasks, link to a search engine definition or an industry-accepted glossary site that defines the word.

Assume your readers don’t know nearly as much about what you do as you and your employees do. Be helpful and informative with your content. Remember, you’re explaining your business to Mom. You’re giving Mom examples and illustrations to help her understand how you do what you do and where you fit in.

If you can, mention previous special features and link to them.

Whether you do one a week or one a month, these special features can extend your visibility in search engines, help you associate your Web site with important industry resource sites, make your site a more useful resource, and help make your site moe interesting.

You increase the chances of drawing more visitors, of intriguing those visitors, of making a good impression upon them. If all you write for your site is sales and marketing copy, you can do much, much more by writing informative narrative content that suspends all pretense and polish. Give people a warm, enthusiast voice. They’ll respond.

And you’ll find that the search engines respond in ways you never imagined. Why? Because your copy will be more lucid, more fluid, more dynamic. You’ll find yourself plugging holes in your visibility that you never realized existed.

Web Marketing Where Content Is King

Web Marketing Where Content Is King

by Dr. Ralph F. Wilson
Revised March 2, 2005, originally written December 12, 1996
Los agentes inmobiliarios nos dicen que hay tres factores importantes para mejorar el valor de una propiedad. Y son, es ese orden, localización, localización y localización. La traducción a vender su negocio en la web y se convierten en contenido, contenido, contenido. Para sitios web de negocios eso implica información

Cambio de Bolsillo Pocket Change

Benjamin Riggnor quiere mover su pequeña tienda de numismática a la Web, de manera que pueda alcanzar a una audiencia global y no solo a sus vecinos de McLean Co., Illinois. Con un presupuesto limitado, contrata un diseñador de webs y acaba con tres paginas web:
  • Página de bienvenida que habla de su negocio.
  • Una lista de 60 monedas que percibe de amplio interés.
  • Un formulario de pedido.

anuncia la web en los buscadores básicos y después de algunas semanas, si busca a fondo, puede encontrar Riggnor Coins bajo las palabras "coleccionista de monedas". consigue algunos accesos, vende algunas monedas. Pero se pregunta '¿Qué está mal? La respuesta ocupa una sola palabra: Contenido.

Para diferenciarse de los cientos, o miles, de competidores es imprescindible crear un contenido atractivo, información que lleve a los coleccionistas de monedas a su web. Hay varias opciones, todas ellas adaptables a su negocio y todas llevan algo de trabajo.

Developing Content One Page at a Time

¿Porqué no desarrolla una galería de fotos raras con un resumen de la historia de cada una de ellas?. Porque no la llama "100 Monedas raras del mundo para el coleccionista serio? Vaya palabrería se dirá. Pues si, a propósito. Los motores de busqueda de la web indexan sobre palabras en el título, pero también otras palabras en la página. ¿qué palabras tecleará alguien que busca monedas? Rara, Moneda, coleccionar. Ya tiene la idea. Si no tiene 100 aún, haga lo que pueda y diga a la gente que es su meta, y trabaje en ello.

Now you begin to develop this one webpage for each coin. Make sure your web designer creates a template page you can use to create new, similar pages yourself with an HTML editor such as Microsoft FrontPage.

One hundred Web pages is a lot, you protest. Yes, but it increases dramatically your chance being seen on Google under "coin collecting." It becomes an increasingly valuable resource which is both visual and written. While you're doing this, why don't you begin a free e-mail newsletter your Web visitors can sign up for. Each week or two you include the text of your latest Rare Coins, plus a list of coins for sale. Now your work is doing double duty: it is will increase your sales as well as attracting new coin collectors to your site.

Riggnor is giving too much away, you say. Yes, but he's attracting a growing stream of people who never would have noticed him before, people who have a strong interest in what he is selling.

This kind of plan takes a while to execute, but once you develop some momentum, you find that more and more people come to visit. There's a great line about patience in the classic film "Casablanca" where Humphrey Bogart says to Ingrid Bergman: "Maybe not today, maybe not tomorrow, but soon, and for the rest of your life." That's the way you have to look at building content. You may not see the results today or tomorrow, but ....

Create a Center

Years ago Richard Soos created the "Electronic Money Tree," a marketing e-zine created entirely from free articles written by marketers who get exposure for their services on his site. Mention in Yahoo Magazine and others brings lots of traffic -- and people return to read the next issues, since he renewed content monthly and reminded former visitors via e-mail.

Nancy Bargine, President of Impressa, targeted business people who are also do-it-yourself webpage developers. She has assembled a variety of tools and information for promoting a website.

  • Articles she had written
  • Links to websites offering related software tools
  • Lists of linking sites on the Web
  • A new, reasonably-priced software tool which enables small business people to do ongoing website promotion from their desktop.

Her carefully-built "center" attracted increasing numbers of visitors. Note that she gave a lot away. That is what brings visitors. She also sold a product related to the content which she was giving away, but adding to it.

What should you offer in your center? First, define demographically who are the best customers for your products or services. Then ask yourself, what do these people enjoy? What do they do with their spare time? What do they need which I could provide them? The better handle you have on your prospective customers, the better you can design content to attract them. Note: content does not have to be closely related to your product, but to your prospective customers' needs and desires.

Why don't you set a goal to build a "center" designed to attract increasing numbers to your website. Hey! If it can work for Benjamin Riggnor, it can work for you.

martes, 20 de marzo de 2007

Visiones de blogs en technorati

Miro en Technorati y me indica que hay tres blogs que apuntan al mío.

Pienso que es así, porque tengo dos mios y uno es el de Singingmorning Team, the dark side . Otro que nunca ha aparecido en technorati es el 7 Zero Sugar Slot pero no sé porque es. Pues resulta que éste no sale en la lista.

El caso es que el tercero que apunta a bitacora.kcslot.com no es mío como pensaba sino uno bien curioso: Place Pury un blog basado en Neuchatel, Suiza, y curiosamente es por una entrada que no parece suscitar interés aquí:
Scuderia Filipinetti: una página de oro del automovilismo claro que Filipinetti era suizo...

Sigo sin saber qué hacemos mal algunos al poner links y no salen los que esperamos. suerte que nos vienen ayudas inesperadas.

Firstuesday, una experiencia de Networking

Hace hoy dos semanas estuve en el FirstTuesday.es y me quedé a cenar. No se pasan y es muy interesante.

En el panel estaban Julio Alonso (Weblogs SL), Jose Antonio del Moral (Alianzo) y Toni Salvatella Festuc / eConozco). y fué muy interesante.

No sé si se dijo todo sobre blogs y redes sociales, pero aunque ya no sea 'Cool', sin duda aún es 'Hot', y seguramente tiene unos años de vigencia. Y sin duda luego quedarán como lo que son, una manera fácil de publicar en la web y fácil de manejar para el que lee. Sobre las redes sociales se habló menos, pues poco se dijo más allá de lo que hacía Festuc, pues eConozco está un poco dejada de lado ahora, o hasta la espera de que esa situación cambie

En un foro discutiendo sobre lo que voy aprendiendo de blogs hablábamos sobre si se puede saber todo sobre los usuarios. Es un tema importante.

Lo que contaban los que hacen cosas para móviles sorprende sobre hasta donde están llegando las redes sociales, y entre ello Festuc es acaso un primer paso.

Parece interesante en el ámbito del ocio la iniciativa Wamba de Enrique Dubois.

Estuve hablando con Javier Cañestro de Bango, Toni Mascaró de Mascaró Crossmedia y otros de quienes no supe guardar una tarjeta. También con el alma del First Tuesday, Carlos Blanco tuve ocasión de comentar una cosa sobre el mercado de nombres de dominio en España.

ES una experiencia que recomiendo, y que enlaza con mi entrada anterior.

lunes, 19 de marzo de 2007

Mallorcaslot,com más allá de un foro


Un foro es un espacio para desarrollar conversaciones. Los foros en internet son un invento que va más allá del paradigma clásico al aportar la conversación que es a la vez síncrona y asíncrona de las listas de correos a la facilidad de ver todo de una manera gráfica y ordenada de la web. su generalización en los últimos 5 años ha supuesto unas nuevas formas de comunicación, creación de contenido en colaboración y desarrollado un sentimiento de comunidad. Hasta aquí lo que sabíamos.

En lo que no pensamos con la frecuencia necesaria es en que el éxito de un foro se basa en esa capacidad de generar comunidad y que eso depende en gran medida del trato humano, que está lleno de matices, pero que necesita de personas de elevado nivel comunicativo.

Vuelvo del primer encuentro de foreros de Mallorcaslot, un fin de semana extaordinario que debemos a la hospitalidad de Albireo, Macagondena, Warlok, sus parejas y sus amigos. Con personas así, www.mallorcaslot.com será un éxito

jueves, 15 de marzo de 2007

millionRSS?

He descubierto que de alguna manera había ido a parar aquí:

millionRSS - on the way to 1,000,000 rss feeds

Y voy a proba r si es un bluf o una manera de pillar direcciones para algo. Veremos

sábado, 10 de marzo de 2007

Análisis de acesos: Clicky



En la busqueda de medios de análisis de los accesos a las distintas paginas uno de los serviocs más interesantes es Google analytics, pero el recién llegado clicky aporta la respuesta a uno de los criterios de optimización más importantes: la url exacta de la busqueda o del enlace que lleva a nuestra pagina.

Podemos verlo en funcionamiento en Bitácora Kcslot

Qué aporta Clicky?

Muchos datos que ningun otro servico nos había mostrado y en su versión avanzada, un monitor en tiempo real de los accesos, que cunado tenga un alcance un poco mayor será le mejor medio de análisis posible.

Es un servicio nuevo y algunas cosas necesitan refinamiento pero es importante darle una oportunidad:

viernes, 2 de marzo de 2007

Usabilidad de los blogs, una lista

Leo esta lista y no puede dejar de repasarme todos los blogs a ver si están bien pensados. Gracias a Firefox 2.0 puedo tener control de algunas cosas como la ortografía, otras dependen de la CSS del blog, pero otras son más difíciles de lograr que sean por defecto y hay que trabajárselas.

http://www.peretufet.com/12/01/2007/cheklist-de-usabilidad/

podeis leer la lista original